De 5 kerstgeschenk trends van 2019

1. PERSONALISEREN

Hoe leuk is het om een kerstgeschenk te ontvangen met hierop groot afgedrukt: “Beste Wendy, dank voor jouw inzet het afgelopen jaar!” Personalisatie was voorheen lastig, maar met de hedendaagse techniek zelfs op het kerstpakket te realiseren. Ook voor kleinere bedrijven is het mogelijk om een kerstgeschenk te personaliseren.

Personalisatie is mogelijk in alle kerstconcepten:

  • Kerstpakket: Afhankelijk van het aantal kan de traditionele geschenkdoos worden bedrukt òf van een sleeve worden voorzien. Zo ontvangt de medewerker een persoonlijk geschenk opgemaakt in de huisstijl van de organisatie en met zijn/haar eigen naam erop.
  • Nationale Waarderingsbon: Bij het online keuzeconcept maken de medewerkers zelf online een keuze uit diverse geschenken. De uitnodiging met de persoonlijke inlogcodes kan worden gepersonaliseerd en van de juiste aanhef worden voorzien.
  • Kerstmarkt: De uitnodiging (fysiek of digitaal) voor de kerstmarkt is bij uitstek geschikt om te voorzien van de naam van de medewerker. Tevens kan deze in huisstijl van de organisatie worden opgemaakt.
  •  

2. KIES VOOR DE GIFTCARD WEBSHOP

Giftcards zijn populair. Heel populair! Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een giftcard met kerst te schenken, zodat medewerkers – wanneer ze dat zelf willen – hun cadeaukaart kunnen inwisselen. Er zijn veel giftcards op de markt en om mensen zelf een keuze te laten maken voor hun favoriete winkel, wellnessresort, warenhuis of tijdschriftenabonnement, maakt More Than Gifts een keuzewebsite in huisstijl met een persoonlijke boodschap vanuit de werkgever als ontvangst. Mensen ontvangen de Nationale Giftcard en wisselen deze online in voor een van de leukste cadeaukaarten van dit moment.

Ook worden giftcards steeds vaker onderdeel van een traditioneel kerstpakket, zodat het ‘uitpakmoment’ met verrassingen behouden blijft én medewerkers daarnaast nog zelf iets kunnen kiezen.

3. GROEN BLIJFT HET DOEN

MVO is natuurlijk allang geen trend of hype meer, maar  voor veel bedrijven wel nog een belangrijk onderdeel van de dagelijkse bedrijfsvoering. Dit wordt ook nog steeds teruggezien in de keuze bij de kerstgeschenken.

De MVO-trend die wordt gesignaleerd op het gebied van kerstgeschenken, is de keuze voor geschenken met een sociale impact. Oftewel geschenken gemaakt of verpakt door mensen met geen of mindere kansen in de reguliere arbeidsmarkt. Door de juiste begeleiding krijgen ook deze mensen een kans.

Kerstpakket ‘ZeroWaste’: We gooien jaarlijks in Nederland voor minstens 5 miljard euro aan voedsel weg. Afgekeurd omdat het te klein, misvormd of te bont is en de kopjes, kontjes of stronken niet mooi zijn. Er worden door chefs veel heerlijke producten gemaakt waarmee deze groenten gered worden, bijvoorbeeld smaakvolle soepen, sauzen en stoofgerechten. Dat gebeurt bij onze leveranciers door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Want talent verspillen, dat is ook zonde. Wij verzamelen deze producten en verpakken ze in dit pakket. Stop de Waste en Stop toevoegingen, kies voor dit pure, circulaire en deels biologische ZeroWaste pakket en geef de ontvanger écht iets origineels en duurzaams met een boodschap.

4. HET NIEUWE JAAR BEGINNEN MET EEN GESCHENK!

Voor veel bedrijven is de decembermaand ontzettend druk, vanwege alles wat (financieel) nog moet worden afgerond voordat het vuurwerk de lucht in wordt geschoten. Steeds vaker zijn er bedrijven er juist voor kiezen om het nieuwe jaar te starten met een nieuwjaarsborrel in combinatie met een (nieuwjaars)markt.

Medewerkers kunnen dan in alle rust, onder het genot van een hapje/drankje, diverse geschenken uitkiezen. Ondertussen kunnen zij bijpraten met collega’s over de kerstvakantie of alle ondernomen activiteiten tijdens de feestdagen.

Een op maat gemaakte kerstkaart of digitale uitnodiging voor dit evenement volstaat om medewerkers met een tevreden gevoel de kerstvakantie in te laten gaan. Eventueel kan hier ook een kleine verwennerij bij cadeau worden gegeven om het kerstgevoel te versterken.

5. AANSLUITING BIJ EEN ACTUEEL THEMA

Speelt er een belangrijk thema in uw organisatie? Bijvoorbeeld vitaliteit, gezonde balans tussen werk en privé, MVO, een jubileum of iets heel anders? Geef hier dan aandacht aan bij het kerstgeschenk.

Het toevoegen van een thema is mogelijk bij alle kerstconcepten:

  • Kerstpakket: De producten in het kerstpakket hebben een relatie met het thema en de geschenkdoos waarin het kerstpakket verpakt zit sluit ook aan bij dit thema, net zoals bijvoorbeeld de bijgevoegde, persoonlijke kaart vanuit de organisatie.
  • Nationale Waarderingsbon: Bij het online keuzeconcept kan de webshop ingericht worden in het thema. In het voorwoord vanuit de organisatie kan dit ook worden benadrukt en de geschenken kunnen hierop aangepast worden.
  • Kerstmarkt: De stijl van de uitnodiging kan in het thema worden opgemaakt en op de kerstmarkt zelf kunnen de kramen, decoratie, catering en entertainment op het thema worden afgestemd.
  •  

Kerstpakket ’Feel Good’: Ook bezig met vitaliteit? Dit heldere en kleurrijke pakket zorgt voor een fris en gezond gevoel! We laten zien dat gezond juíst ook heel lekker kan zijn. Neem Yespers Mango & Ananasspread bijvoorbeeld. Lekker op een cracker of door de yoghurt. Je proeft de natuur doordat er enkel en alleen natuurlijke ingrediënten gebruikt worden. Gemaakt van ‘vergeten’ fruit. ‘Feel Good’ zit hem ook in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Elk product draagt op zijn manier bij aan een duurzame toekomst. Vergeet het sociale aspect niet in dit pakket. Alle producten van de ‘Vitality’ line worden verpakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Nieuwsgierig hoe de trends bij jullie toegepast kunnen worden? Neem contact op met ons!

Telefonisch op 088 – 027 36 00
of per email op [email protected]

Wij denken vrijblijvend mee over het kerstconcept dat bij jullie bedrijf past.


Neem conact met ons op